weekend vakantie in Kingston - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu weekend vakantie in Kingston - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu

weekend vakantie in Kingston

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

09 Oktober 2012 | Jamaica, Kingston

Een week vol nieuwe indrukken dat vraagt om vakantie. Vrijdagmiddag afgesproken bij de ' stamplek' met vrijwilligers om naar Kingston te gaan.Heerlijk niets zelf te organiseren; instappen en wegwezen. Nou ja ( Gerda ze kunnen je hulp wel gebruiken! ) met 17 mensen in een busje voor 10 lukt hier prima en dan slapen in een hostel ( soort jeiugdherberg) en overal met de taxi naar toe, dit is echt Jamaica.
Zo bijzonder om met allerlei nationaliteiten om te gaan en dan te merken dat die Nederlandse mooi ook Duits en frans spreekt met handen en voeten. Vooral veel jonge mensen die op zoek zijn naar het leven, de verhalen zijn zo mooi om te horen. Nu alleen maar luisteren en kijken hoe makkelijk liedereen met elkaar omgaat en er is altijd wl iemand die oplet of we allemaal bij elkaar blijven.
De eerste trip gaat naar het museum van Bob Marley, een jeugdherinnering, lekkere muziek maar als je nu meer weet over zijn leven en zijn visie op de wereld, ga je veel beter luisteren,voor mij echt een hoogtepunt om dit mee te maken. We zijn nog naar Port Royal geweest, voor de liefhebber, kijk maar op Internet; een stuk geschiedenis. Naast de vele wegen, vol mrt auto,'s, heeft ook dezestad zijn prachtige parken waarvan een zelfs met een 400 meter parcours. Hope garden vond ik het mooiste park aan de rand van de stad, geen geluid, oude bomen en exotische planten, een Fijne sfeer daar. Natuurlijk ga je eten bij Usain Bolt restaurant,jammer niet gezien maar wel ongeveer 20 tv schermen en harde muziek; op z'n Amerkaans dus.
Zo gaat dus een weekend op stap met andere vrijwilligers, meer dan vakantie met alleen maar 'lol' maken.
Thuisgekomen met zoveeel nieuwe indrukken dat 'werken' op' de care al vertrouwt voelt. Vandaag weer een andere indruk gekregen, dat ProjectsAbroad hier nu iedere dag komt, werkt positief en zo voel ik me wat minder ongemakkelijk.
Nog even dit, er lopen hier zoveel mooie, leuke honden soms met kleine puppies, zal ik er maar een meenemen?
Fijn dat jullie zo reageren, Ria wacht de nieuwe wereldburger tot ik terug ben om op te passen? Wat kleding betreft, is een korter rokje of driekwart broek goed te dragen. Ga wel eens op zoek alleen is hier maat 34/36 of 44/46 . Bep, succes met devoorlichting, Gerthe kun je altijd mailen.
Ik zal alle warmte in mijn koffer meenemen voor de komende winter. Gelukkig heeft mijn gastgezin internet dus heb ik wel tijd om jullie op de hogte te houden, al is het toetsenbord van mijn tablet erg klein en valt het niet meee om verbeteringen in te voeren.
Zo weer genoeg voor deze keer.
Veel knuffels van,
Marianne

  • 09 Oktober 2012 - 08:38

    Gerda:

    Dag Marianne,

    Reisleidster in Jamaica, ja dat lijkt me wel wat :))
    Erg leuk om je verhaal weer te lezen. Het is toch elke keer iets nieuws, waar je kennis mee maakt. Een druk programma zo te lezen! Leuk voor je en weer veel indrukken.
    We hebben net besloten om geen honden meer aan te schaffen, omdat we graag reizen net als jij:))
    Veel plezier de komende tijd en ik zie uit naar je volgende verhaal.

    Liefs Gerda

  • 09 Oktober 2012 - 08:55

    Ria Calis:

    Fijn dat je zo'n top weekend hebt gehad. Een ouderwets vol Marianne weekendje.
    En na een week al een hoogte punt van je reis, er komen er vast nog meer. wij hopen toch dat deze week het kleinkind komt. ER zijn hier ook hele leuke honden en ik zou gaan voor een oppashond.
    Blijf lekker genieten, doen wij ook van je verhalen.

    Groetjes Ria

  • 09 Oktober 2012 - 13:33

    Wilma:

    Hoi Marianne,
    Wat een bijzondere tijd maak jij nu toch mee. Petje af dat je deze stap genomen hebt. Bij de meeste mensen blijft het een droom en jij ervaart het nu alle dagen. Het is superleuk om jouw reisverslag te lezen. Ik kijk weer uit naar het volgende. Geiet maar volop de komende weken!

    Liefs,
    Wilma


  • 09 Oktober 2012 - 13:35

    Ithilde:

    Hallo Marianne, wat leuk om zo van je te horen van wat je doet en meemaakt.Heb je behalve Bob Marley ook al veel andere Jamaicaanse muziek gehoord en misschien al gedanst? Groetjes Ithilde

  • 09 Oktober 2012 - 16:23

    R & R:

    Hoi

    Keek al uit naar je weekendverslag want jou kennende kon dat niet zomaar voorbij gaan natuurlijk. Wat goed dat dat ook georganiseerd wordt. En wat die hond betreft, is niet toegestaan is onze toekomstige woning en voor jou zelf niet handig nu je de smaak te pakken hebt van reizen. Maar heerlijk om al lezende mee te genieten van jouw belevenissen. Houd ons maar lekker op de hoogte en geniet.
    Knuffeltje
    R & R

  • 09 Oktober 2012 - 18:13

    Mariet:

    Hallo Marianne, wat maak je veel mee en je voelt gewoon dat je geniet.
    Hier begint het wel kouder teworden maar door jou verhaal krijgen we toch wat warmte van Jamaca mee.
    groetjes Mariet

  • 09 Oktober 2012 - 18:55

    Zwaantje:

    Hoi Marianne
    Wat fijn dat we zo van jou verhalen kunnen genieten.
    Van alle mooie dingen die je daar ziet en wat je allemaal nog zult zien. Fijn dat je het ook met de andere vrijwilligers leuk hebt. en dat alles voor je geregeld wordt.
    Marianne blijf ons op de hoogte houden, we zien er naar uit.
    groetjes Zwaantje

  • 09 Oktober 2012 - 18:55

    Zwaantje:

    Hoi Marianne
    Wat fijn dat we zo van jou verhalen kunnen genieten.
    Van alle mooie dingen die je daar ziet en wat je allemaal nog zult zien. Fijn dat je het ook met de andere vrijwilligers leuk hebt. en dat alles voor je geregeld wordt.
    Marianne blijf ons op de hoogte houden, we zien er naar uit.
    groetjes Zwaantje

  • 09 Oktober 2012 - 22:30

    Jenny:

    Lieve Marianne.
    Goed om te lezen dat je je steeds meer thuis voelt. Bij je vorige verslag kreeg ik de neiging om van alles op te sturen, maar het leven daar is natuurlijk heel anders dan hier. niet zo van de heb.
    leuk je weekendverslag te lezen. Ik was erg benieuwd naar je Bob Marley verhaal en leuk al die contacten, en dit is nog maar het begin.
    En het onderwerp hond..... (misschien beginnen met een cavia)
    Liefs,
    Jenny

  • 10 Oktober 2012 - 13:54

    Annie Nijkamp:

    Hallo Marianne,
    Wat heerlijk om die enthousiaste verhalen van je te lezen en zo een klein beetje mee te beleven.
    Je voelt je daar al echt een beetje op je plekje. Ga je ook op zoek naar een aantal leuke
    dansjes voor onze groep, ik zie ons straks al dansen in een "Grasrokje, iets anders dan op klompen
    de Driekusman.
    Blijf schrijven, dan kunnen wij met je meegenieten.
    groetjes annie nijkamp

  • 10 Oktober 2012 - 20:49

    Louise:

    Hoi Marianne,
    Heb met veel plezier je verslagen gelezen.Een bijzondere ervaring. Hier schijnt de zon maar vannacht al vorst aan de grond.
    kijk uit naar je verhalen.Houd je taai liefs Louise

  • 10 Oktober 2012 - 23:45

    Gerdi:

    Wat is het weer fijn om je verslag te lezen. Kingston de hoofdstad. Ik ken de verhalen al van mijn zoon die er verplicht een maand heeft gezeten. Maar het museum vond hij ook speciaal en dat je bent gaan eten bij Bolt. Geweldig. Fijn dat je nu wat meer ondersteuning hebt van de organisatie en het spreken en verstaan van al die talen! Petje af Marianne. Geniet van deze unieke ervaring.
    Knuffel van Gerdi

  • 10 Oktober 2012 - 23:45

    Gerdi:

    Wat is het weer fijn om je verslag te lezen. Kingston de hoofdstad. Ik ken de verhalen al van mijn zoon die er verplicht een maand heeft gezeten. Maar het museum vond hij ook speciaal en dat je bent gaan eten bij Bolt. Geweldig. Fijn dat je nu wat meer ondersteuning hebt van de organisatie en het spreken en verstaan van al die talen! Petje af Marianne. Geniet van deze unieke ervaring.
    Knuffel van Gerdi

  • 10 Oktober 2012 - 23:45

    Gerdi:

    Wat is het weer fijn om je verslag te lezen. Kingston de hoofdstad. Ik ken de verhalen al van mijn zoon die er verplicht een maand heeft gezeten. Maar het museum vond hij ook speciaal en dat je bent gaan eten bij Bolt. Geweldig. Fijn dat je nu wat meer ondersteuning hebt van de organisatie en het spreken en verstaan van al die talen! Petje af Marianne. Geniet van deze unieke ervaring.
    Knuffel van Gerdi

  • 10 Oktober 2012 - 23:45

    Gerdi:

    Wat is het weer fijn om je verslag te lezen. Kingston de hoofdstad. Ik ken de verhalen al van mijn zoon die er verplicht een maand heeft gezeten. Maar het museum vond hij ook speciaal en dat je bent gaan eten bij Bolt. Geweldig. Fijn dat je nu wat meer ondersteuning hebt van de organisatie en het spreken en verstaan van al die talen! Petje af Marianne. Geniet van deze unieke ervaring.
    Knuffel van Gerdi

  • 10 Oktober 2012 - 23:46

    Gerdi:

    Sorry, het reactie plaatsen ging niet goed. Ik was te ongeduldig.

  • 11 Oktober 2012 - 11:09

    Jannie:

    lieve marianne
    wat fijn dat je het zo goed hebt daar
    maar we missen je nu al. en beertje heeft af en toe ook oppas nodig hoor!
    en je mag hem ook wel een weekend lenen ,
    als je niet alleen wilt zijn.
    dus bezin eer je begint!
    liefs en alle goeds van die vjenne kloeten

  • 11 Oktober 2012 - 18:37

    De Tafel Van 6:

    Hallo Marianne
    Wij zitten hier nu bij Zwaantje uit te buiken.
    We hebben een 4 gangen diner gehad. helaas zitten we met z'n vijven. We missen jou dus.
    Hoe is het eten daar bij jou? Neem je nog wat lekkere recepten mee hier naar toe?
    Of zullen we een keertje daar komen rumbonen eten?

    Groeten van
    Hennie, Iet, Joke, Mariet, Zwaantje

  • 12 Oktober 2012 - 17:33

    Brenda:

    Wat leuk, Marianne, al die enthousiaste verhalen! Wat een goede manier om ons op de hoogte te houden en zelf gelijk een dagboek bij te houden. Blijf schrijven, dan blijven wij lezen en reageren! Veel plezier!!!
    En o ja, die hond, ik wil wel af en toe een logeerhond hebben als jij op vakantie gaat.

  • 13 Oktober 2012 - 13:59

    Frans :

    Hallo zusje,

    Het weekend is weer begonnen. Hoe zag deze week er uit? Begint alles wat normaler te verlopen. Met de temperatuur van rond de 31 graden is het wel wat zwaarder als in Nederland, heb je je tempo al wat aangepast. Het vorige weekend was zoals ik bij de reacties van aklle vrienden las een gewoon "Marianne weekend, zo kenne we je ook. Hebben jullie nog plannen gemaakt om weer een deel van het eiland te verkennen en opgepropt in een busje rond gereden te worden. We horen het wel en wensen je vast een mooi en gezellig "Ma...."

    Lieve groeten van mij en de huisgenoten

  • 13 Oktober 2012 - 21:58

    Ann Koel-Vranken:

    Hoi Marianne,
    Nou jij maakt nog eens wat mee! Zo te lezen ben je al aardig gewend aan je nieuwe home- situatie.
    Beetje jaloers zijn we wel, want het regent hier dagelijks en heeft 's nachts al gevroren. Dan lijkt de warmte van de zomer heel ver weg!
    Geniet van Jamaica, de mensen en de kinderen. Knuffelen kun je nooit te veel doen!
    Dikke knuffel van Rob en Ann

  • 14 Oktober 2012 - 17:41

    José:

    Ha Marianne,

    Razend jaloers op jou: in het museum van Bob Marley geweest, wat leuk!!!
    Je krijgt nieuws van Ria, ik zeg niks!

    Groetjes,

    José

  • 14 Oktober 2012 - 18:05

    Phyllis:

    Hoi Marianne,

    Wat een verhaal, wat een belevenissen in één weekend! Als ik dat zo lees is het weekend nog drukker dan de gewone week.
    Nee, voor mij hoef je geen hondje in je rugzak te stoppen. Ook ik wil graag af en toe op reis.
    Gisteren in Amstelveen een wedstrijd van Renske. Zeer spannend, helaas verloren. Ben nu schor!
    Geniet van het mooie land en de mensen en maak m,aar veel foto's.

    Groetjes,
    Phyllis

  • 14 Oktober 2012 - 18:42

    Gea:

    Wat jij nu met die hondjes hebt, heb ik altijd met katten.Maar je weet mijn mening over een hond nemen hè? Trouwens er zijn er ook genoeg in een asiel hier.
    Frea heeft de beide jonge katjes verkocht aan dezelfde persoon. Fijn voor haar!!
    Donderdag gaan we dansen (35 jaar reeds!!!!).Trouwens hoe zit het met je heupen, kan je ze al lekker wiegen en schudden??? Je kleding is al doorgegeven.
    Nog geen dringende zaken voor je.Geen bekeuring hoor!!! Alles gaat hier goed.

    Liefs van Gea (en Ab)

  • 16 Oktober 2012 - 15:52

    Marie-Ange:

    Hallo marianne,
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Ik begrijp het gevoel dat je beschrijft, ik had dat ook in Nigeria.
    Maar het is fijn dat je kan helpen. En je ziet een hele andere wereld.
    Geniet er ook maar van en nee.............. neem nou geen hondje mee dan kan je dit soort reisjes niet meer zo makkelijk maken.
    Kayo kijkt me nu heel beledigd aan, haha.
    Liefs
    Marie-Ange

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Op stap Via Projects Abroad krijg ik de mogelijkheid op een droom waar te maken. Even weg uit mijn vertrouwde omgeving, een nieuwe wereld ontdekken en genieten van andere culturen. Eind september vertrek ik naar Jamaica om twee maanden in een gastgezin te leven. Door de week ga ik helpen in een voorschoolse dagopvang voor jonge kinderen en in het weekend ga ik met andere vrijwilligers het mooie eiland verkennen.

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 10510

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 26 November 2012

Jamaica

Landen bezocht: