zandbak - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu zandbak - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu

zandbak

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

20 November 2012 | Jamaica, Kingston

Een grote zandbak, ja dat kun je wel zeggen van Montigo Bay. Echt een toeristische badplaats met hotels zoals in Turkye dus een zwembad met koudwater. Het verschil is wel dat de palmbomen echt zijn en dat de 'hanging bird' of wel de Kolobrie overal rondvliegt maar niet op de foto krijgen is! Echt een standweekend gehouden al ben ik nog even 'down under' gelopen, een wirwar van straatjes en overal verkoop op straat.

Dan de zandbak op school, binnen een afwasteiltje met zand en buiten geen zand. Misschien ook wel beter met al die lieve honden.Vamorgen toen ik boven aankwam op de trapvan zo'n 25 treden, zag ik meteen dat het personeel de leuningen en deuren van de ingang met de overgebleven verf opgeknapt hebben. Onder de schommel lag een grote plas water dus nog even geduld.
Er waren 15 kinderen ziek, allemaal griep of verkouden. Wel even rustiger in de klas. De juf heeft mijn manier van kinderen stil krijgen ook toegepast, doet me goed! Ik heb een gele hand gemaakt en als die omhoog gaat, is het de bedoeling dat het stil wordt, lukt echt niet altijd maar met een liniaal op tafel slaan geeft heel veel lawaai. Morgen ga ik wat doen met 'de dag van de rechten van het.kind' in Nederland de Nationale Spreekbeurten dag van Unicef. Helaas kan ik de kleurplaat niet uitprinten, niet hier in huis en zelfs niet op school. Ik merk dat ikzoiets helemaal verleerd ben en vanavond maar met schaar, potloden en krijt aan de gang gegaan. Misschien morgen op de Office, dan heb ik nog een keer Reggae dansles.
De bijgevoegde fot's komen van mijn tablet. Ze zijn niet zo duidelijk maar geven toch een indruk van het schilderwerk en de zandbak.
Ik kijk uit naar jullie berichtjes.
Warme en vaak natte knuffel,
Marianne

  • 20 November 2012 - 08:22

    Ria Calis:

    Hai Marianne
    Weer een leuk begin van de nieuwe werkdag. Eerst maar even tijd genomen om je verslag te lezen en de foto's te bekijken. Ik zie het je helemaal doe. Misschienhier ook een optie z'n ele hand.
    Ga je straks zelf raggaedansles geven aan de volsdnsgroep? Of doe je het voor Internos?

    Een super periode, ben benieuwd wat je voor volgend jaar op de planning gaat zetten.

    Geniet deze week nog maar lekker van je kindjes.

    Groetjes Ra

  • 20 November 2012 - 13:29

    Jannie:

    hai die marianne
    leuk weer een bericht uit jamaica
    kun je met de kinderen niet buiten spelen?
    dan heb je vast een hele grote zandbak
    of is het te vies buiten spelen?
    hier alles goed .
    groeten uut vjenne

  • 20 November 2012 - 13:59

    Gerda:

    Hoi Marianne,

    Fijn weer van je te horen. Mooi dat je ook in het weekend Jamaica verder ontdekt, samen met je groep vrijwilligers.
    Lijkt me heerlijk om alleen een hand te hoeven opsteken om de klas stil te krijgen. Het proberen waard...
    Wat een rust haha.
    Ja zit het dansje er al weer in? Even oefenen met ons, als je terug bent, kunnen we lekker swingen.
    Ben vanmorgen op ziekenbezoek geweest bij Hans de H. Heb je vast al gehoord dat hij een ongeluk heeft gehad? Samen met Ina even weer moed ingepraat.
    De tijd gaat snel. Nog maar even en je bent weer in Almeloooo. Wat een verschil zal dat zijn.
    Veel genieten en een knuffel van mij.
    Liefs Gerda

  • 20 November 2012 - 16:39

    Annie Nijkamp:

    Hallo Marianne,
    Heerlijk al die enthousiaste verhalen van je te lezen, we genieten hier echt mee van al
    je belevenissen. Ik denk dat we straks maar een dag gaan organiseren om alles van
    je te horen en te zien. Geniet nog lekker en nog even en we zien je weer.
    groetjes annie

  • 20 November 2012 - 16:44

    Jenny Heijin:

    Lieve Marianne,

    Leuk, 2verslagen en foto's. Je krijgt steeds beter een beeld van waar je mee bezig bent. Je kaartje zag er vrolijk uit, maar als ik dan je verhaal van Sandy lees. Je knuffeltjes zul je wel echt gaan missen. Ramon en Jade waren/zijn ook gek op het "paars", kinderen zijn toch overal hetzelfde. Hoe jij je op de school redt is echt geweldig.
    Geniet er nog van de laatste dagen, met je kindjes en de vrijwilligers. Voor ons is het leuk dat we je straks zelf kunnen horen vertellen en natuurlijk veel foto's kijken.

    Heel veel liefs,
    Jenny

  • 20 November 2012 - 17:23

    Ithilde:

    Hoi Marianne, Leuk om je verslagen te lezen het enthousiasme spat ervan af. Ik denk dat de kinderen je wel zullen missen zo'n juf met andere ideeën. Veel plezier de laatste dagen en tot ziens.

  • 20 November 2012 - 18:11

    Zwaantje:

    dag Marianne

    Wat een mooi verslag weer van jou avonturen daar. En toch mooie foto's hoor. Ik hoop dat je da laatste dagen nog volop kunt genieten, want het is nu kort dag. Maar we horen straks alles uitgebreid.
    Voorlopig genieten we nog van jou mailtjes.

    Lieve groetjes Zwaantje

  • 20 November 2012 - 19:17

    Corrie Beijers:

    Lieve Marianne,

    Wat weer een mooi verslag.
    Zo te lezen kun je ook genieten van het land.
    De griep en de verkoudheid slaan toch overal toe merke ik.
    Vandaag je kaart ontvangen,was echt een verrassing.
    Bedankt ervoor

    Liefs Corrie

  • 20 November 2012 - 23:37

    Felix:

    Dag zussie,

    Je hebt er een leuk feuilleton van gemaakt, waarvan ik elke aflevering met veel plezier lees.
    Jammer dat het binnenkort ophoudt, maar dan doe je nog maar eens mondeling over.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Felix en Rosario

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Op stap Via Projects Abroad krijg ik de mogelijkheid op een droom waar te maken. Even weg uit mijn vertrouwde omgeving, een nieuwe wereld ontdekken en genieten van andere culturen. Eind september vertrek ik naar Jamaica om twee maanden in een gastgezin te leven. Door de week ga ik helpen in een voorschoolse dagopvang voor jonge kinderen en in het weekend ga ik met andere vrijwilligers het mooie eiland verkennen.

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 10500

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 26 November 2012

Jamaica

Landen bezocht: