Jamaica - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu Jamaica - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu

Jamaica

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

28 September 2012 | Nederland, Vriezenveen

Bedankt voor alle leuke reacties.
De reis is prima verlopen, zelfs overstappen in Londen is gelukt. Bijna 11uur reizenen stilzitten, valt niet mee maar.... de moeite waard!
Hartelijk ontvangen in mijn gastgezin, eenvoudig huis alles aanwezig; heerlijk bed, een ventilator, badkamer, warm water en internet. Zefs een klein overdekt balkon met tussen de bananenbomen door en schitterend uitzicht op heuvels. Vandaag een rondleiding gehad van iemand van Projects-Abroadde organisatie die mijn reis verzorgt. Even naar mijn werkplek gegaan, ziet er goed uit.
De stad is vol met auto's en mensen die lopen, zitten en van alles verkopen. Mooi om zo kennis te maken met Mandeville.
Komende dagen geen programma, beetje bijkomen en wennen aan de vochtige warmte.
Maandagmorgen begin ik om 8 uur bij de allerkleinste kinderen vanaf r maanden; lekker knuffelen dus.
Liefs vor allen

  • 28 September 2012 - 23:20

    Jörgen:

    klinkt goed, mam
    Dat is een flinke reis geweest, zo te horen. Kreeg vanmorgen al bericht dat je goed was aangekomen.

    Zal wel wennen zijn aan de warmte, tijdverschil, alle nieuwe indrukken... jou kennende komt dat allemaal wel goed.
    Stuur je deze update nou vanaf je tablet?

    kus

  • 29 September 2012 - 01:17

    Belle:

    Lieve Marianne,

    Goed te horen dat de reis en aankomst goed zijn gegaan! En ook fijn dat je, na een weekeind bijkomen,begint met knuffelen ;-)
    Ik heb het je nog niet echt zo gezegd maar ik vind het echt super stoer dat je nu op Jamaica zit. Een droom waarmaken, wie durft dat nou? Jij!
    In het klein zal je daar grootste dingen doen, voor jezelf en iedereen daar om je heen.
    Ik wens je heel veel plezier en mooie momenten!
    En vooral geniet ervan!

    Liefs van een hele trotse nicht!

  • 29 September 2012 - 09:43

    Phyllis:

    Hoi Marianne,

    Super dat de vlucht en vooral het overstappen zo goed gegaan zijn. Daar zag je toch wel een beetje tegenop, begrijpelijk!
    Fijn dat je zo'n mooi plekje hebt, nu een paar dagen mag bijkomen en acclimatiseren en daarna lekker knuffelen. Daar is geen taal voor nodig behalve lichaamstaal en daar ben je goed in.

    Ik ben niet echt jaloers op het hete weer dat jij daar hebt, ook al is het hier wat bewolkt en kil. Kun jij goed tegen die hitte?

    knuffel

  • 29 September 2012 - 09:49

    Gerdi:

    Dag lieve Marianne
    Wat fijn om dit berichtje van je te lezen. Dus toch een eigen badkamer! Geweldig. Moet een goed gevoel geven dat je de reis zo goed hebt gedaan en dat je dit alleen kon! Knap hoor want ik ken die zenuwen van het overstappen.
    En dan nu die hummeltjes. Wat boffen ze dat er iemand met een moedernaakt voor hen komt zorgen en dus kan knuffelen. Laat dit een beetje geluk in hun wereld brengen.
    Zorg goed voor jezelf Marianne en ik kijk uit naar je berichten.
    Knuffel van Gerdi

  • 29 September 2012 - 09:52

    Gerdi :

    Lees ik net mijn tekst terug en heeft mijn tablet van moederhart het woord moedernaakt gemaakt. Eigenzinnig. Ik bedoel dus echt je gevoel Marianne. Geweldig wat je doet.
    Dag. Gerdi

  • 29 September 2012 - 11:19

    R & R:

    Hoi vrouw

    Je eerste obstakel zonder problemen verlopen :-}. Kun je de rest ook vrolijk tegemoet zien.
    En maar hopen dat ze geknuffeld willen worden, anders ....?

    Blijf genieten en leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    Knuf
    R & R

  • 29 September 2012 - 12:46

    Gerda:

    Dag Marianne,

    Mooi te horen van jou. Ook dat alles zo goed verlopen is en je aankomst daar klinkt positief.
    Paar dagen bijkomen is niet verkeerd, al zul jij van alles willen ondernemen, haha.
    Geniet ervan en ik hoop gauw weer iets te lezen over je belevenissen daar.

    Liefs en groeten uit een herfstig Nederland.

  • 29 September 2012 - 12:46

    Gerda:

    Dag Marianne,

    Mooi te horen van jou. Ook dat alles zo goed verlopen is en je aankomst daar klinkt positief.
    Paar dagen bijkomen is niet verkeerd, al zul jij van alles willen ondernemen, haha.
    Geniet ervan en ik hoop gauw weer iets te lezen over je belevenissen daar.

    Liefs en groeten uit een herfstig Nederland.

  • 29 September 2012 - 12:48

    Gerda:

    sorry 2 keer geplaatst :) (het reageerde niet)

  • 29 September 2012 - 21:15

    Bep:

    Hallo Marianne,

    Een droom wordt waar, je bent er!
    Heel veel plezier en genieten nu.

    Liefs, Bep

  • 29 September 2012 - 21:51

    Eva:

    Hey tante,

    Superleuk, leuk, leuk!!!

    Hoop snel een nieuw verhaal in je reisdagboek te lezen en ben erg benieuwd naar de foto's!

    Take care en enjoy life!

    Liefs, Eva

  • 30 September 2012 - 19:12

    Annie:

    Hoi Marianne

    Fijn dat de reis goed is verlopen. Je eerste weekend zit er op.
    Morgen je eerste werkdag we horen wel hoe alles verloopt.

    Morgen Gea weer thuis ook met veel verhalen, ben benieuwd.
    Misschien vertrekken wij als alles meezit vrijdag nog even afwachten.

    Liefs Annie en groeten van Wim.

  • 01 Oktober 2012 - 09:16

    Lieke (Projects Abroad Nederland):

    Hi Marianne,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Heel veel succes vandaag met je eerste werkdag, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

    Groetjes,
    Lieke (Projects Abroad Nederland)

  • 01 Oktober 2012 - 16:40

    Jenny:

    Hoi Marianne,
    Fijn om te lezen dat de reis voorspoedig ging, want het stilzitten lijkt me voor jou het ergste. Je gastadres klinkt goed, vooral het uitzicht. Ik ben benieuwd naar je verhalen over de kindjes.
    Liefs, Jenny



  • 01 Oktober 2012 - 17:38

    Linda:

    Zo, je eerste werkdag zit er op! Viel het je mee, is het wat je ervan verwachtte? Lijkt me heerlijk nu die warmte, mmmmmm.
    Bij deze ook de groetjes van Ab en Gea, die nog in tsaren-sfeer vertoeven :-)
    Geniet ze...

  • 01 Oktober 2012 - 19:05

    Jannie:

    Hoi Marianne,

    Fijn dat het begin van je trip zo goed is gegaan en hopelijk is je eerste werkdag ook goed verlopen.
    Heel veel succes en geniet van alles!

    groeten Jannie

  • 02 Oktober 2012 - 16:21

    Mariet:

    Fijn dat de reis goed is gegaan en ik ga je volgen, groetjes Mariet

  • 03 Oktober 2012 - 21:54

    Gea:

    Ha die Marianne,
    Tja, wat zal ik er aan toevoegen. Hopelijk is het nu gedaan met je zenuwen: het overstappen ging goed en daar was je nogal bezorgd over.
    Wij zijn ook weer thuis en ik laat je nog wel wat horen.
    Liefs Ab en Gea

  • 04 Oktober 2012 - 14:19

    Corrie Beijers:

    Lieve Marianne,wat fijn te horen ,dat je het thuis zo comfortabel hebt.

    Dan heb je extra kracht en moed om de kindertjes te verwennen.

    Heel veel sterkte met alles.

    Een dikke zoen van Corrie uit Almelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Op stap Via Projects Abroad krijg ik de mogelijkheid op een droom waar te maken. Even weg uit mijn vertrouwde omgeving, een nieuwe wereld ontdekken en genieten van andere culturen. Eind september vertrek ik naar Jamaica om twee maanden in een gastgezin te leven. Door de week ga ik helpen in een voorschoolse dagopvang voor jonge kinderen en in het weekend ga ik met andere vrijwilligers het mooie eiland verkennen.

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 10505

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 26 November 2012

Jamaica

Landen bezocht: