fruithapje - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu fruithapje - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Marianne Rijn - WaarBenJij.nu

fruithapje

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

22 November 2012 | Jamaica, Kingston

De dagen zijn hier nu ook korter en dat betekent dat ik vroeg thuis ben. Nog drie sudoku's, tijdschriften uit , geen les meer voor te bereiden, geen wasje en de kids bij ma op de kamer dan heb ik mooi tijd om met mijn tablet te spelen.

Vandaag op de care met de kinderen een vliegtuigje gevouwen met het verhaal dat ik daarmee terug naar huis vlieg. De fijne motoriek is niet bij veel kinderen ontwikkeld maar......juf kan er ook niet veel van. Alles gaat in een Portfolio van het kind. Ik verwachtte de vliegtuigjes om mijn oren maar ieder kind 'vloog ' en hield het mooi vast. Toen alles was opgehaald toch maar even laten zien dat ze 'echt' de lucht in gaan! Groot gejuich.!
Morgen gaan we er een mooi feest van maken; de schommel proberen, een springtouw en een bal en natuurlijk 'twee emmertjes water halen. Dat gebeurt hier nog steeds zoals je op de foto's ziet,. Wat Hollandse cadeautjes zoals ballonen, stroopwafels voor de juffen en voor alle kinderen ijs! Het fototoestel ligt klaar .

Bijgevoegd een paar plaatjes van vitaminen dat fruit groeit hier gewoon in de tuin.
Vrijdag ben ik vrij en ga ik thuis pannenkoeken bakken.
Vandaag weer een warme en droge knuffel,
Marianne

  • 22 November 2012 - 08:48

    Ria Calis:

    Hallo Marianne,

    Wat een feest heb je ervan gemaakt. Ze gaan je zeker missen.
    Ik kom snel een knip en vouwcursu bi je volgen.
    En wat een prachtige foto's.
    We spreken elkaar sne.
    Nog en heel mooi weekend gewenst.
    Ria

  • 22 November 2012 - 09:37

    Jörgen:

    Dat wordt een daverend eindfeest, zo te horen.

  • 22 November 2012 - 10:22

    Iet:

    Hallo Marianne,
    Namens de tafel van zes een goede terug reis .Wat is het omgevlogen.En wat een fijne verhalen ,ik heb er van genoten en veel kwam er van terug .Toen Loek en ik bij Inge in Nigeria waren.
    Marianne nog een paar fijne dagen en tot snel aan tafel.
    Zwaantje Hennie Joke Mariet Iet.x

  • 22 November 2012 - 11:14

    Ina:

    Dag Marianne, wat heb ik veel bewondering voor je creativiteit met de kinderen, wat jammer dat ze je straks moeten missen. geniet nog even van je laatste weekend en een goede reis terug.
    groetjes, Ina

  • 22 November 2012 - 11:24

    Gerda:

    Ha Marianne,
    Ze gaan je missen denk ik. Het is toch geweldig wat je met de kinderen maakt en leert.
    Steeds weer nieuwe ideetjes en met beperkte middelen zoiets kunnen doen, dan moet je wel creatief zijn! Heel mooi!
    De foto's zijn zo leuk om te zien. We krijgen een beeld van je omgeving.
    Geniet van je vrije dag en weekend,
    Liefs Gerda

  • 22 November 2012 - 11:47

    Gerdi Leussink:

    Wat bijzonder die vruchten zo uit de tuin. Een heel fijn afscheidsfeestje en een goede vlucht naar Nederland.
    Dag
    Gerdi

  • 22 November 2012 - 18:54

    Wilma Schuite:

    hoi Marianne,
    Ik lees net dat dit dagboek van jou 970 keer gelezen is. Kun je nagaan hoe hier met je meegeleefd wordt. Ook ik vind het super om al jouw belevenissen te volgen. Nog een paar goede dagen gewenst en een hele goede reis naar Nederland, waar je wel even de tijd nodig zult hebben om alles een plekje te geven.

    Veel liefs,
    Wilma

  • 22 November 2012 - 18:55

    Corrie Beijers Van Dongen:

    Marianne,wat ben je toch fantasierijk.
    Als ik je verhalen lees,dan zie ik het al voor me en beleef het mee.
    Wat zijn er mooie foto,s van de vruchten.
    Helaas ken ik ze niet allemaal.

    Geniet nog van de laatste week.

    Liefs Corrie

  • 22 November 2012 - 20:40

    Lammy Vos:

    Lieve Marianne,
    Wat een leuke verhalen.Ik bewonder je fantasie om steeds maar weer voor de kinderen
    leuke werkjes te verzinnen.Geniet van je laatste dagen.
    ontzettend veel plezier met je afscheidsfeest en ik wens je een hele voorspoedige terugreis.
    Warme groetjes, Lammy.

  • 22 November 2012 - 22:37

    Frans Van Rijn:

    Dag lief zusje,

    mooi dat het eerder donker wordt dan leven we nog meer met je mee. De vliegervaring was een geslaagd poject.Je laat de voorbeelden van alle vouwsels toch wel bij hen achter? Het mag daar wel arm zijn maar het is toch een rijk land wat betreft begroeing Je zult het overvloedige verse fruit wel missen.
    Hoe is je laatste dag verlopen, emotioneel om afscheid te moeten nemen. Je mag vast nog wel een keer terug komen. Een belangrijke herinnering zal toch wel de schommels blijven.
    Ben je nog van plan om een mooi weekend er aan vast te knopen?
    Geniet nog maar 3 dagen van de "warmte" van het land.

    Groeten ook van Margriet
    Frans

  • 22 November 2012 - 23:00

    Ans:

    Vandaag nog met Bep over gehad hoe snel de tijd voorbij is gevlogen.
    Erg leuk wat jij met de kinderen doet , met eenvoudige en goedkope middeltjes .
    Van de opleiding voor kleuterjuf en de vrije school
    ervaring pluk je nu de vruchten .( figuurlijk dan )
    Letterlijk kun je nu nog volop plukken daar bij jou , ook al zitten de bananen wel erg hoog aan de boom . En die kleine groene vruchtjes zijn dat olijven of zie ik dat helemaal verkeerd ?
    Als je weer in Vriezenveen bent dan hoor ik de verhalen wel .

    Een hartelijke groet , Ans

  • 23 November 2012 - 13:27

    Annie:

    Hoi Marianne

    De tijd vliegt voorbij. En het zit er dan ook al weer bijna op. Kan me haast niet voorstellen dat je al gauw in weer in ons midden bent om weer met ons mee te dansen.
    We hebben genoten van jou verhalen en foto,s en ik wens je nog een geweldig weekend toe
    en een afscheid om nooit te vergeten, maar dat zou vast wel lukken.
    En een goede terugvlucht.

    Wim gisteren opgehaald (heup) alles voorspoedig verlopen.
    Liefs van mij Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Op stap Via Projects Abroad krijg ik de mogelijkheid op een droom waar te maken. Even weg uit mijn vertrouwde omgeving, een nieuwe wereld ontdekken en genieten van andere culturen. Eind september vertrek ik naar Jamaica om twee maanden in een gastgezin te leven. Door de week ga ik helpen in een voorschoolse dagopvang voor jonge kinderen en in het weekend ga ik met andere vrijwilligers het mooie eiland verkennen.

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 10463

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 26 November 2012

Jamaica

Landen bezocht: